metricas
covid
Buscar en
Actas Urológicas Españolas
Toda la web
Inicio Actas Urológicas Españolas Cuestionario de evaluación de la calidad asistencial en un servicio de urgencia...
Journal Information
Vol. 32. Issue 7.
Pages 717-721 (January 2008)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 32. Issue 7.
Pages 717-721 (January 2008)
Cuestionario de evaluación de la calidad asistencial en un servicio de urgencias urológicas
Questionnaire for urological emergency room quality evaluation
Visits
1657
R. Martínez-rodríguez1
Corresponding author
hugomar2@yahoo.es

Correspondencia autor: Dr. R. Martínez Rodríguez Servicio de Urología. Fundació Puigvert. Cartagena 340-350. 08025-Barcelona. Tel.: 934 169 700
, A. Rosales bordes, H. Villavicencio mavrich
Servicio de Urología. Fundació Puigvert. Barcelona
This item has received
Article information
Resumen
Introducción

Definida calidad por la propiedad o conjunto de propiedades inherentes a algo, que permiten juzgar su valor, su evaluación se ha convertido en algo obligado en las últimas décadas. La calidad asistencial debe, por tanto, ser inherente al servicio ofrecido. Ha de incluir calidad científica, calidad técnica, gestión y calidad percibida. La evaluación periódica, bien a través de una empresa externa o como auto-evaluación, constituye una forma directa de detectar aspectos susceptibles de mejora

Material y métodos

Siguiendo los modelos Europeo de Excelencia empresarial (EFQM), la Norma ISO 9001:2000 y el modelo Malcom Baldrige, y partiendo de los indicadores clave del Sistema Nacional de Salud se crea un formulario de evaluación de la calidad global

Conclusiones

Se propone un cuestionario destinado a evaluar la calidad asistencial de un servicio de urgencias urológicas

Palabras clave:
Calidad
Urgencias
Urología
Asistencial
Gestión
Abstract
Introduction

Quality is defined as an essential and distinguishing attribute of something, which allows to evaluate its worth. The quality evaluation has become something necessary during the last years. The assistencial quality should be something inherent to the offered service, including scientific and technical quality, management and quality noticed. A periodical assesment, as auto-evaluation or through an outsourcing, is a recommendable way to detect potential improvement items

Matherial and methods

Using the EFQM,ISO 9001:2000 and Malcolm Baldrige model, and through the items from National Health System, a self-questionnaire of urological emergency room quality evaluation is proposed

Conclusion

A new self-questionnaire of urological emergency room quality evaluation is proposed

Key words:
Emergency
Urology
Assistencial
Management

Article

These are the options to access the full texts of the publication Actas Urológicas Españolas
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Actas Urológicas Españolas

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos