covid
Buscar en
Revista Médica Internacional sobre el Síndrome de Down (English Edition)
Toda la web
Inicio Revista Médica Internacional sobre el Síndrome de Down (English Edition) Continuing education for workers with intellectual disabilities
Journal Information
Vol. 11. Issue 1.
Pages 11-14 (March 2007)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 11. Issue 1.
Pages 11-14 (March 2007)
Full text access
Continuing education for workers with intellectual disabilities
Visits
509
Màrius Peralta i Correas
,1
Co-ordinator of «Col·labora» Job Integration Service at Fundació, Catalana Síndrome de Down
This item has received
Article information
Abstract

Almost 25 years since the LISMI Act first came into force, Spain still fails to regulate the organizations that facilitate integration into working life for people with disabilities. This has a direct impact on access to continuing education for these workers, whose training needs are similar to their coworkers’ while additionally requiring specialized knowledge and support in order to acquire relationship strategies and everyday life problemsolving skills to help them achieve inclusion.

Keywords:
Continuing education
Intellectual disability
Social skills
Full text is only aviable in PDF
References
[Bellver, 1993]
F. Bellver.
El Empleo con Apoyo en España.
Siglo Cero, 25 (1993), pp. 55-61
[De Urríes and Verdugo, 2006]
B.J. De Urríes, M.A. Verdugo.
Principios Éticos y Estándares de Calidad para Inserción en Empleo Ordinario Mediante Empleo con Apoyo.
Gladnet Collection, Cornell University, (2006),
[De Urríes et al., 2005]
B.J. De Urríes, M.A. Verdugo, C. Vicent.
Análisis de la evolución del Empleo con Apoyo en España.
Real Patronato sobre Discapacidad, (2005),
[Esteban et al., 2003]
R. Esteban.
Derecho al trabajo de las personas con discapacidad.
Real Patronato sobre Discapacidad, (2003),
[Fundación et al., 1994]
A.N.D.E. Fundación.
La percepción que tienen los empresarios de los discapacitados psíquicos como trabajadores.
Fundación ANDE, (1994),
[Martínez and Puig, 2005]
A.J. Martínez, M. Puig.
Guia per a directius públics sobre inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual límit.
Escola d’Administració Pública de Catalunya i Associació Catalana Nabiu, (2005),
[Montobbio, 1995]
La identidad difícil. El falso Yo en la persona con discapacidad psíquica,
[Pallisera et al., 1996]
M. Pallisera, Transición a la edad adulta.
vida activa de las personas con discapacidad psíquica.
EUB, (1996),
[Pallisera and Rius, 2004]
M. Pallisera, M. Rius.
La inserció laboral a l’Administració de la Generalitat de Catalunya de persones amb discapacitat intel·lectual límit.
Escola d’Administració Pública de Catalunya i Associació Catalana Nabiu, (2004),
[Pallisera et al., 2002]
M. Pallisera, J. Fullana, M. Vilà, P. Soler.
La incorporación de las personas con discapacidad intelectual límite al mundo del trabajo.
Associació Catalana Nabiu, (2002),
[Verdugo and Jenaro, 1993]
M.A. Verdugo, C. Jenaro.
Una nueva posibilidad laboral para personas con discapacidad: el empleo con apoyo.
Siglo Cero, 24 (1993), pp. 5-12

This article is based on a study carried out by the Technical Committee of the ACTAS association, whose members are Sílvia Gascón, Anna Gutiérrez, Mercè Auquer, Teresa Roigé, Iolanda Ruiz, and Raquel Galan.

Copyright © 2007. Fundació Catalana Síndrome Down
Article options