metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica Health science students perception on professional learning after the applicatio...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S3.
The 2nd International Conference of Indonesian National Nurses Association (ICINNA 2019)
Páginas 132-135 (marzo 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S3.
The 2nd International Conference of Indonesian National Nurses Association (ICINNA 2019)
Páginas 132-135 (marzo 2020)
Health science students perception on professional learning after the application of IPE
Visitas
8
Arlinda Sari Wahyunia,
Autor para correspondencia
arlinda@usu.ac.id

Corresponding author.
, Evi Karotab, Dedi Ardinataa
a Faculty of Medicine, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
b Faculty of Nursing, Universitas Sumatera Utara, Indonesia
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Tablas (3)
Table 1. Characteristics of responden (n=20).
Table 2. Perception of learning ipe before and after intervention.
Table 3. Correlation aspects of learning model perception IPE.
Mostrar másMostrar menos
Abstract
Objective

To study students’ perceptions based on IPE learning model in hospital.

Method

This study is performed using a method of quantitative which involved 20 respondents from four faculties, including faculties of medicine, pharmacy, nursing, and public health. All respondents were from the Universitas Sumatera Utara, quantitative methods were based on quasi-experimental design type nonequivalent control group design pre and post interventions. The questionnaire using interprofessional Learning Readiness Scale (RIPLS) which has been validated. The data were analyzed by t-dependent.

Results

This study showed a significant increase in the perception (p<0.05) on each aspect of learning IPE (except aspects of the communication and team work with p>0.05) after this intervention.

Conclusion

These finding conclude that the IPE model learning can be used as a strategy to make sure all aspects of professionalism can be done in medical practice in the future.

Keywords:
Interprofessional education
Learning
Health
Perception

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.enfcli.2024.01.001
No mostrar más