metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica The Satisfaction of health care products forming inpatients loyalty in Melati Hu...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S6.
The 4th International Conference Hospital Administration (ICHA4)
Páginas 188-191 (octubre 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S6.
The 4th International Conference Hospital Administration (ICHA4)
Páginas 188-191 (octubre 2020)
The Satisfaction of health care products forming inpatients loyalty in Melati Husada Hospital Malang
Visitas
2
Diah Ayu Kusumawardani, Nikma Fitriasari
Autor para correspondencia
, Lidia Emil Linda
Master Program in Hospital Management, Faculty of Medicine, University of Brawijaya, Malang, Indonesia
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Figuras (1)
Tablas (1)
Table 1. Significant test.
Abstract
Objective

Hospitals in Indonesia face a competitive global. Hospitals are required to maintain services for increasing patient satisfaction and adaption to the changing market. Service satisfaction that needs to be improved includes satisfaction with health care products, processes, and aftersales. The aim of the research is knowing the influence of satisfaction on health care products, processes, and aftersales to patient loyalty.

Method

The study was conducted at the Melati Husada Hospital in December 2018–January 2019. The research sample used was 82 inpatients with consecutive sampling techniques. Data were collected by distributing questionnaires and analyzed by using Partial Least Square (PLS).

Results

The result of PLS shows a positive and significant influence of satisfaction on health care products to loyalty. Health care processes and aftersales do not influence patient loyalty.

Conclusion

Satisfaction in health care products is the most dominant satisfaction in forming patient loyalty.

Keywords:
Product
Process
Aftersale
Satisfaction
Loyalty

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos