To study depression and its influencing factors in medical students with directed employment in medical schools.
MethodsIn this study, 586 students enrolled in Wenzhou Medical University were studied, and the Patient Health Questionnaire Depression Scale (PHQ-9) was used to distinguish depressed mood from depressive symptoms and to establish a multivariate logistic regression model.
ResultsUp to 60.9% of the survey respondents experienced depressive mood within two weeks, and 21.6% experienced mild or higher depressive symptoms. The majority of the students showed only depressive mood (64.5%), and depressive symptoms accounted for a small percentage (35.5%). The detection rate of depressive mood within 2 weeks was higher in female students (70.4%) than in male students. Medical specialty, whether or not students were directed medical students, whether or not students performed directed employment, being an only child, monthly living expenses, financial status, health status, personality, and self-perceived academic stress were significant factors (P<0.05) associated with depressed mood among university students. In this study, non-medical students were more likely to experience depression (P<0.001). Depression was higher among non-directed medical students (P<0.001). Among medical students with directed employment, those with non-compliance intention had a greater risk of depression (P<0.01). Medical students with depressed mood tended to self-regulate (82.1%) and had a less significant tendency to choose medication (25.3%).
ConclusionsWith a high detection rate of depressive mood and symptoms and most students presenting only with depressive mood, early detection and interventions for depressive mood are essential to prevent deterioration of the target students’ condition.
Estudiar el estado de ánimo depresivo y sus factores de influencia entre los estudiantes de Medicina con empleo dirigido en las facultades de Medicina.
MétodosEn este trabajo, se analizó a 586 estudiantes matriculados en la Universidad Médica de Wenzhou, y se utilizó la Escala de Depresión del Cuestionario de Salud del Paciente (PHQ-9) para distinguir el estado de ánimo deprimido de los síntomas depresivos y establecer un modelo de regresión logística multivariante.
ResultadosHasta el 60,9% de los encuestados experimentaron un estado de ánimo depresivo en 2 semanas y el 21,6%, síntomas depresivos leves o superiores. La mayoría de los estudiantes solo experimentaron un estado de ánimo depresivo (64,5%) y una pequeña proporción de síntomas depresivos (35,5%). La tasa de detección del estado de ánimo depresivo en un plazo de 2 semanas fue mayor mujeres (70,4%) que en varones. La carrera de Medicina, el hecho de ser estudiantes de Medicina dirigidos o no, el hecho de desempeñar o no un empleo dirigido, ser hijo único, los gastos mensuales de manutención, el estado financiero, el estado de salud, la personalidad y el estrés académico autopercibido fueron factores significativos (p <0,05) asociados con el estado de ánimo depresivo entre los estudiantes universitarios. En este estudio, los estudiantes no médicos tenían más probabilidades de sufrir depresión (p <0,001). La depresión fue más frecuente entre los estudiantes de Medicina no orientados (p <0,001). Entre los estudiantes de Medicina con empleo dirigido, los que tenían intenciones de no cumplir tenían mayor riesgo de depresión (p <0,01). Los estudiantes de Medicina con estado de ánimo deprimido tendían a autorregularse (82,1%), con una tendencia menos pronunciada a elegir la medicación (25,3%).
ConclusionesCon un alto índice de detección del estado de ánimo y los síntomas depresivos y la mayoría de los estudiantes que presentan solo un estado de ánimo depresivo, la detección temprana y las intervenciones dirigidas al estado de ánimo depresivo son esenciales para prevenir el deterioro del estado de los estudiantes objetivo.
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