covid
Buscar en
Aula Abierta
Toda la web
Inicio Aula Abierta
ISSN: 0210-2773

Aula Abierta is a scientific journal that is published every six months (January-June and July-December) which includes unpublished articles on Education, of an empirical or theoretical nature, in Spanish and English, which are relevant for education researchers or professionals, who are the readership of the journal. Over 75% of the published articles are empirical studies offering the results of original research. The rest are either descriptive pieces on innovative experiences in education or theoretical texts, and are only published in response to a previous proposal or request from the journal¿s Editorial Committee. The main objective of Aula Abierta is to contribute to the awareness of quality research in education that is being undertaken in Spain. However, the journal is also open to the occasional publication of international studies that are of special interest and which are a significant contribution to the field of education.

See more Open Access Option

Indexed in:

Scopus. ANEP (Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva). CARHUS. CIRC (Clasificación Integrada de Revistas Científicas). Google Scholar Metrics. IN-RECS (Índice de Impacto de Revistas Españolas de Ciencias Sociales). MIAR (Matriu d'Informació per a l'Avaluació de Revistes). Latindex. RESH (Revistas Españolas de Ciencias Sociales y Humanidades).

See more

Follow us:

Citescore

CiteScore measures average citations received per document published.

See more
Citescore 2021
2.5
SJR

SRJ is a prestige metric based on the idea that not all citations are the same. SJR uses a similar algorithm as the Google page rank; it provides a quantitative and qualitative measure of the journal's impact.

See more
SJR 2021
0.368
SNIP

SNIP measures contextual citation impact by wighting citations based on the total number of citations in a subject field.

See more
SNIP 2021
0.73
View more metrics
Discontinued publication
For more information click here
Hide
Issue
Vol. 44. Issue 2.
Pages 55-98 (July - December 2016)
Artículos
La competencia mediática en los criterios de evaluación del currículo de Educación Primaria
Antonia Ramírez García, Paula Renés Arellano, Ignacio Aguaded
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:55-62
Open access
Conocimientos de los maestros acerca de la dislexia del desarrollo: implicaciones educativas
Joyce Echegaray-Bengoa, Manuel Soriano-Ferrer
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:63-9
Open access
Atención a la diversidad en la educación secundaria obligatoria: Análisis desde la inspección educativa
José Domínguez Alonso, Antonio López Castedo, Elia Vázquez Varela
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:70-6
Open access
Resiliencia e implicación escolar en función del sexo y del nivel educativo en educación secundaria
Arantzazu Rodríguez-Fernández, Estibaliz Ramos-Díaz, Iker Ros, Arantza Fernández-Zabala, Lorena Revuelta
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:77-82
Open access
Incidencia de las metas académicas del alumnado de secundaria en su gestión motivacional
Iris Estevez, Susana Rodríguez, Antonio Valle, Bibiana Regueiro, Isabel Piñeiro
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:83-90
Open access
¿Enseño como aprendí?: el rol del estilo de aprendizaje en la enseñanza del profesorado universitario
Ana Clara Ventura
Revista del Instituto de Ciencias de la Educación. 2016;44:91-8
Open access