Journal Information
Vol. 26. Issue 1.
Pages 36-53 (January 2006)
Vol. 26. Issue 1.
Pages 36-53 (January 2006)
Efectos de la intervención y el apoyo mediante prácticas colaborativas sobre el lenguaje del alumnado con necesidades educativas específicas
Effects of the intervention and support through collaborative practices on the language of pupils with special educational needs
Visits
1766
V. M.. Acosta Rodríguez
This item has received
Article information
El objetivo de este trabajo es la presentación de un caso de intervención en el lenguaje bajo un modelo colaborativo. Metodológicamente se optó por un diseño de caso único, seleccionándose un niño de 6 años. Los resultados ilustran, en primer lugar, cómo llevar a cabo el proceso de evaluación dinámica dentro de las rutinas del aula; en segundo lugar, una forma de trabajar colaborativamente entre la profesora y la logopeda; y, por último, cómo lograr una mayor implicación y rendimiento del alumno en las tareas implementadas.
Palabras clave:
Inclusión y diversidad, colaboración, evaluación e intervención lenguaje
The uppermost objective of his paper is the presentation of a case of language intervention according a collaborative approach. Methodologically a single case design was used, selecting a six-year-old child. The results show, first of all, the profit of dynamic assessment in the routines of classroom; secondly, the efficacy of collaborative work between teacher and speech therapist within a school context; and, finally, a better implication and achievement of pupil in the implement tasks.
Keywords:
Inclusion and diversity, collaboration, assessment and intervention of language
These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscribe
Purchase
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail