metricas
covid
Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología Evaluación, intervención e investigación en las dificultades del lenguaje en ...
Journal Information
Vol. 25. Issue 4.
Pages 148-161 (January 2005)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 25. Issue 4.
Pages 148-161 (January 2005)
Evaluación, intervención e investigación en las dificultades del lenguaje en contextos inclusivos. Revisión, resultados y propuestas
Assessment, intervention and research of language difficulties in inclusive contexts. Review, results and proposals
Visits
1773
V.M. Acosta Rodríguez1
Corresponding author
vacosta@ull.es

Correspondencia: Catedrático de Universidad (Educación Especial y Logopedia) Investigador Principal del Grupo Acentejo Departamento de Didáctica e Investigación Educativa. Universidad de La Laguna. Delgado Barreto s/n – Campus Central 38204 La Laguna (Santa Cruz de Tenerife)
Catedrático de Universidad (Educación Especial y Logopedia) Investigador Principal del Grupo Acentejo
This item has received
Article information
Resumen

Son tres los objetivos que se pretende conseguir con este trabajo. En primer lugar, revisar los modelos de investigación que han venido utilizándose en los campos de la Educación Especial y la Logopedia. En segundo lugar, analizar los puntos fuertes y las debilidades de la investigación de naturaleza tanto cuantitativa como cualitativa. En tercer lugar, ofrecer una posible respuesta a muchos de los dilemas que se plantean cuando se organiza desde un modelo inclusivo la evaluación y la intervención sobre las dificultades del lenguaje.

Palabras clave:
Investigación en Educación Especial
Logopedia
dificultades de lenguaje
prácticas inclusivas

The aims that this paper wants to be after are three. The first aim is to revise the research patterns commonly used in Special Education and Speech and Language Therapy. The second one is to analyse the strength and the weakness in both quantitative and qualitative research. The third aim is to offer an answer to many dilemmas that appeared when organising from an inclusive perspective the assessment and intervention in language difficulties.

Key words:
Special Education
Speech
Language Therapy Research
Language difficulties
inclusive practice

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos