metricas
covid
Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología La práctica basada en la evidencia en la logopedia española: estudio descripti...
Journal Information
Vol. 28. Issue 3.
Pages 149-165 (July 2008)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 28. Issue 3.
Pages 149-165 (July 2008)
La práctica basada en la evidencia en la logopedia española: estudio descriptivo
Evidence-based practice in Spanish logopedics: a descriptive study
Visits
1992
G.. Carballo, E.. Mendoza, M. D.. Fresneda, J.. Muñoz
This item has received
Article information
El objetivo de este trabajo es sondear el conocimiento y la opinión de los logopedas españoles hacia la práctica basada en la evidencia (PBE), analizar las actitudes, los principales recursos y las fuentes de información que utilizan en su proceso terapéutico y la percepción de barreras hacia la PBE. Para ello se ha elaborado un cuestionario en el que se hacen una serie de preguntas generales sobre cuestiones de interés (edad, grado académico superior, vinculación a la universidad, pertenencia a alguna asociación de logopedia, etc.), y se formulan otras preguntas sobre actitudes, recursos y barreras hacia la PBE. A este cuestionario han contestado 217 logopedas de las distintas Comunidades Autónomas. Se presentan los datos de frecuencia y porcentajes en cada uno de los ítems del cuestionario en dos secciones: información básica y actitudes, fuentes, recursos utilizados y barreras hacia la PBE. Con este trabajo se trata de recoger la opinión de los logopedas sobre la aceptación de la PBE, de la documentación científica y de los estudios de investigación, sobre los que existe muy poca información y, más concretamente, en el entorno de la logopedia española.
Palabras clave:
Práctica basada en la evidencia, logopedia, actitudes, investigación, intervención logopédica
In this work we sound out the knowledge and view 217 of speech-language pathologists all over Spain toward Evidence-Based Practice (EBP) as well as to analyze attitudes, main tools and information sources used in their therapeutical tasks. This is done by means of a questionnaire containing some issues of interest (e.g., age, higher level education, university connection, membership to any association/ society of speech-language pathologists…) and various questions about attitudes, tools and barriers related to EBP. The results are classified in two sections: basic information and attitudes toward EBP, and sources, utilization and barriers to EBP. We want to come across the views of the speechlanguage pathologists all over Spain about acceptance and popularity of EBP, scientific documentation and use of research in his daily professional task.
Keywords:
Evidence-based practice, logopedics, speech-language therapy, attitudes, research, language intervention

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos