metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica Advancing the process of mentorship among nursing deans: The Searching, Engaging...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S1.
Our Lady of Fatima University’s Research Development and Innovation Conference 2019
Páginas 27-31 (febrero 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S1.
Our Lady of Fatima University’s Research Development and Innovation Conference 2019
Páginas 27-31 (febrero 2020)
Advancing the process of mentorship among nursing deans: The Searching, Engaging, Trialing, and Shaping (S.E.T.S.) theory
Visitas
6
Carren B. Manaloa,b,
Autor para correspondencia
manalo_carren@yahoo.com

Corresponding author.
, Michael Joseph S. Diñoc
a College of Nursing, Lipa City Colleges, Lipa City, Batangas, Philippines
b The Graduate School, Our Lady of Fatima University, Philippines
c Research Development and Innovation Center, Our Lady of Fatima University, Valenzuela City, Philippines
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Figuras (1)
Abstract

The aim of this study is to identify processes, examine insights, and develop a theory on the concept of mentorship among deans of Nursing colleges in Region IV-A. Data collection was through semi-structured interviews using aide-memoire. Audio recording and note-taking were done for the data accuracy. Validation was utilized by performing re-interview and through observation to the same KI. Data analysis done was cool and warm, along with the execution of expert analysis, guided by the procedures and phases of Strauss and Corbin.1 The mentor–mentee relationship resulted in 4 phases: Searching, Engaging, Trialing, and Shaping (S.E.T.S.), which details how mentorship exists and engenders the ideal working environment. These phases characterize the most definite relationship between the mentors and mentees, specifically the deans and their faculty members. This study further ignites desirable effects and outcomes holistically and to enhance more mentorship style and how a mentee will transcend positively.

Keywords:
Grounded theory
Mentorship
Deans

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.enfcli.2020.10.009
No mostrar más