metricas
covid
Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología Estudio de las prácticas educativas con niños con trastorno específico del le...
Journal Information
Vol. 25. Issue 4.
Pages 174-189 (January 2005)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 25. Issue 4.
Pages 174-189 (January 2005)
Estudio de las prácticas educativas con niños con trastorno específico del lenguaje
A study of educational practices with Specific Language Impairment pupils
Visits
2136
A.M. Moreno Santana
Corresponding author
ammoreno@ull.es

Correspondencia: Dpto. de Didáctica e Investigación Educativa Facultad de Educación (Campus Central) Avda. Trinidad s/n. 38201 La Laguna, Santa Cruz de Tenerife
, E. Leal Hernández
Departamento de Didáctica e Investigación Educativa Universidad de La Laguna (Santa Cruz de Tenerife)
This item has received
Article information
Resumen

En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación realizada con escolares con trastorno específico del lenguaje. El estudio explora las prácticas educativas que se llevan a cabo en los contextos escolar y familiar. Utilizando una metodología cualitativa, se describe su procedimiento, secuencia y resultados más relevantes. Éstos últimos ponen de relieve la naturaleza de estas prácticas, la necesidad de ahondar en estos ámbitos para ampliar el conocimiento acerca del TEL, así como la eficacia de un acercamiento cualitativo en la investigación de los trastornos del lenguaje.

Palabras Clave:
Trastorno específico del lenguaje
prácticas escolares
familiares
apoyos

Some results of an investigation made with specific language impairment (SLI) pupils are presented in this paper. It revises the educational practices which are carried out both in familiar and school contexts. A qualitative methodology is used in this research. The most relevant results show on one hand, the importance of analysing these practices and on the other hand, the necessity to go deeply into the knowledge of SLI in these contexts. It is also important the qualitative research when studying the language impairments.

Key Words:
Specific language impairment
school
family practices
support

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos