metricas
covid
Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología Representación fonológica, aprendizaje de la escritura y alumnos sordos
Journal Information
Vol. 19. Issue 1.
Pages 2-10 (January 1999)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 19. Issue 1.
Pages 2-10 (January 1999)
Representación fonológica, aprendizaje de la escritura y alumnos sordos
Visits
2549
E. Pertusa*, M.P. Fernández-Viader
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología. Universidad de Barcelona.
This item has received
Article information
Resumen

Es conocida la importancia de la conciencia fonológica para el acceso a la lengua escrita. Este artículo se propone valorar aquellos recursos que pueden favorecer a los estudiantes sordos el acceso a dicha conciencia fonológica y a sus diferentes constituyentes. Se recogen propuestas de intervención para los maestros de alumnos sordos.

Se intentan establecer relaciones entre la conciencia fonológica y sistemas viso-gestuales de comunicación, como son la lengua de signos y la dactilología que, según las autoras, facilitan la comprensión de los componentes fonológicos.

Palabras clave:
Alumnos sordos
Aprendizaje de la lenguaescrita
Lengua de signos
dactilología
Summary

The importance of phonological awareness in learning the writing skill is well known. This article aims to assess methods that help students to obtain this phonological awareness and its various components. A number of proposals for intervention by teachers of deaf pupils are presented.

The paper attempts to establish relations between phonological awareness and visuogestural systems of communication, such as sign language and dactology, which, according to the authors, facilitate pupils’ understanding of phonological components.

Key words:
Deaf pupils
Learning to write
Sign language
dactology

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos