Editorial Board
Boards of Directors
Igor Esnaola
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Facultad de Educación, Filosofía y Antropología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
Executive Director
Ursula Luna
Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales; Facultad de Educación, Filosofía y Antropología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia- San Sebastian, Spain
Associate Director
José Ramón Díez
Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales; Facultad de Educación; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Bilbao, Spain
Difussion
Saioa Urrutia
Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Facultad de Educación y Deporte; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Vitoria-Gasteiz, Spain
Assignment Editor
Lorea Azpiazu
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Facultad de Educación, Filosofía y Antropología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
Chief Editor
Haizea Galarraga
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura; Facultad de Educación; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Bilbao, Spain
Webmaster
Mari Mar Boillos
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura; Facultad de Educación; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Bilbao, Spain
Certification
Associate Editors
Rafael Alarcón
Departamento de Psicobiología y Metodología de las Ciencias del Comportamiento; Facultad de Psicología y Logopedia; Universidad de Málaga, Málaga, Spain
Joaquín Aldas-Manzano
Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados; Facultad de Economía; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
Jone Aliri
Departamento de Psicología Clínica y de la Salud y Metodología de Investigación; Facultad de Psicología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
Iratxe Antonio-Agirre
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Facultad de Educación y Deporte, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Vitoria-Gasteiz, Spain
Benito Arias
Departamento de Psicología; Facultad de Psicología y Trabajo Social; Universidad de Valladolid, Valladolid, Spain
Víctor Benito Arias
Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos; Facultad de Psicología; Universidad de Salamanca, Salamanca, Spain
Laura Badenes-Ribera
Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento; Facultad de Psicología; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
Yon Berastegui Martínez
Departamento de Ciencias de la Educación; Facultad de Educación, Filosofía y Antropología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
Paola Bully
UIAPB Osakidetza, Bilbao, Spain
Begoña Espejo
Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento; Facultad de Psicología; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
Fernando Fajardo
Departamento de Psicología y Antropología; Facultad de Educación y Psicología; Universidad de Extremadura, Badajoz, Spain
Eduardo Fonseca-Pedrero
Departamento de Ciencias de la Educación; Facultad de Letras y de la Educación; Universidad de la Rioja, Logrono, Spain
José Luis Gálvez Nieto
Departamento de Trabajo Social; Facultad de Educación, Humanidades y Ciencias Sociales; Universidad de La Frontera, Temuco, Chile
Juan García
Departamento de Psicología; Facultad de Psicología; Universidad de Almería, Almería, Spain
Cándido J. Inglés
Departamento de Psicología de la Salud; Facultad de Ciencias Sociosanitarias; Universidad Miguel Hernández, Elche, Alicante, Spain
Jaime León
Departamento de Educación; Facultad de Formación del Profesorado; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Las Palmas de Gran Canaria, Spain
Vicente J. Llorent
Departamento de Educación; Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología; Universidad de Córdoba, Córdoba, Spain
Urbano Lorenzo
Departamento de Psicología; Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología; Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, Tarragona, Spain
Agustín Martínez
Departamento de Psicología Social y Metodología; Facultad de Psicología; Universidad Autónoma de Madrid, Zaragoza, Spain
Amparo Oliver
Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento; Facultad de Psicología y Logopedia; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
José J. Pizarro
Departamento de Psicología Social; Facultad de Psicología; Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
María Rubio Aparicio
Departamento de Psicología de la Salud; Facultad de Ciencias de la Salud; Universidad de Alicante, Alicante, Spain
Patricia Sancho
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Facultad de Psicología y Logopedia; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
Albert Sesé
Departamento de Psicología; Facultad de Psicología, Universidad de las Islas Baleares, Palma de Mallorca, Spain
Marian Soroa
Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; Facultad de Educación, Filosofía y Antropología, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián, Spain
José Manuel Tomás
Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento; Facultad de Psicología y Logopedia; Universidad de Valencia, Valencia, Spain
All members of the Editorial Board have identified their affiliated institutions or organizations, along with the corresponding country or geographic region. Elsevier remains neutral with regard to any jurisdictional claims.