metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica Effect of an education program and traditional music on anxiety in patients with...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S7.
3rd Udayana International Nursing Conference.Global Health: Escalating Evidence Transformation into Practice
Páginas 52-56 (diciembre 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S7.
3rd Udayana International Nursing Conference.Global Health: Escalating Evidence Transformation into Practice
Páginas 52-56 (diciembre 2020)
Effect of an education program and traditional music on anxiety in patients with myocardial infarction
Visitas
24
Ni Kadek Ayu Suarningsiha,
Autor para correspondencia
ayusuarningsih@unud.ac.id

Corresponding author.
, Waraporn Kongsuwanb, Charuwan Kritprachab
a Division of Medical Surgical Nursing, Department of Nursing, Faculty of Medicine, Universitas Udayana, Indonesia
b Faculty of Nursing, Prince of Songkla University, Thailand
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Figuras (1)
Tablas (2)
Table 1. State of anxiety score and physiological responses before and after the program for the experimental group (n=30).
Table 2. State of anxiety score and physiological responses in the two groups after the program (n=60).
Mostrar másMostrar menos
Abstract

The aim of this study was to examine the effect of an education program and traditional music on anxiety in Myocardial Infarction (MI) patients. This study adopted a pretest and posttest quasi-experimental design. Sixty MI patients admitted to the ICCU of Sanglah Hospital were taken as a sample and assigned to either the experimental or control group. The intervention was given over three days during hospitalization. Anxiety was measured by a 6-item SAI and TAI, while noninvasive measurements were used in measuring physiological responses. The anxiety in the experimental group was significantly lower than that in the control group (t=−10.34, p<.05). However, the physiological responses were not statistically significant, except for the RR (t=−3.80, p<.05). This study provides empirical evidence to support the use of an education program and traditional music on anxiety among MI patients.

Keywords:
Anxiety
Education program
Myocardial infarction
Traditional music

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.enfcli.2024.07.007
No mostrar más