metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica The effect of educational intervention on enhancing the empathy among nursing st...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S3.
The 2nd International Conference of Indonesian National Nurses Association (ICINNA 2019)
Páginas 100-103 (marzo 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S3.
The 2nd International Conference of Indonesian National Nurses Association (ICINNA 2019)
Páginas 100-103 (marzo 2020)
The effect of educational intervention on enhancing the empathy among nursing students
Visitas
9
Aini Ahmada,
Autor para correspondencia
ainiadelia@gmail.com

Corresponding author.
, Halimah Wahabb, Nordianna Semanc
a School of Nursing, KPJ Healthcare University College, Negeri Sembilan, Malaysia
b School of Nursing, International Medical College, Melaka, Malaysia
c College of Nursing, Ministry of Health, Penang, Malaysia
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Tablas (1)
Table 1. Demographic characteristics of the participants.
Abstract

With the revision on the concept of empathy, this study attempted to teach empathy to nursing students with the goal of to increase the students’ empathy levels.

Method

We conducted a quasi-experimental study with a non-equivalent group design and incorporated empathy training, pre- and post-training empathy measurements of participants in a private nursing college (N=64). Empathy scores were measured using the Jefferson Scale of Physician Empathy (2001) and the educational intervention used was Wlodkowski and Ginsberg's Motivational Framework for Culturally Responsive Teaching (1995). Descriptive analysis and paired T-test were used to determine the effect of intervention applied.

Results

The study found increased mean score for both control and experimental group during post-intervention as compared to pre-intervention mean score.

Conclusions

The result indicates the effectiveness of educational intervention in enhancing empathy among nursing students in the experimental group.

Keywords:
Empathy
Educational intervention
Nursing students

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.enfcli.2022.03.010
No mostrar más