[ADAMS and WHITE, 1994]G. ADAMS, J. WHITE.
“Dissertation research in public administration and cognate fields: An assessment of methods and quality”.
Public Administration Review, 54 (1994), pp. 565-576
[AGUDELO, 2003]D. AGUDELO, et al.
“Análisis de la productividad científica de la psicología española a través de las tesis doctorales”.
Psicothema, 15 (2003), pp. 595-609
[ANGLADA, 2002]L. ANGLADA, et al.
“Acceso electrónico a las tesis doctorales de Cataluña”.
El profesional de la información, 11 (2002), pp. 28-34
[BAO, 2002]J. BAO.
“Commentary: Tourism geography as the subject of doctoral dissertations in China, 1989-2000”.
Tourism Geographies, 4 (2002), pp. 148-152
[BEILE et al., 2003]BEILE, P.M., BOOTE, D.N. Y KILLINGSWORTH, E.K. (2003): Characteristics of Education Doctoral Dissertation References: An Institutional Analysis of Review of Literature Citations, 2003. pp. 04-00.
[BOE, 2005]BOE.
“Real Decreto 56/2005, de 21 de enero, por el que se regulan los estudios universitarios oficiales del Postgrado”.
Boletín Oficial del Estado, (2005), pp. 2846-2851
[BRUN, 1997]C. BRUN.
“The process and implications of doing qualitative research: An analysis of 54 doctoral dissertations”.
Journal of Sociology and Social Welfare, 24 (1997), pp. 95-112
[BUELA-CASAL, 2002]G. BUELA-CASAL.
“Evaluación de la investigación científica: El criterio de la mayoría, el factor de impacto, el factor prestigio y los diez mandamientos para incrementar las citas”.
Análisis y Modificación de Conducta, 28 (2002), pp. 455-475
[BUELA-CASAL, 2005]G. BUELA-CASAL.
“Situación actual de la productividad científica en las universidades españolas”.
International Journal of Clinical and Health Ppsychology, 5 (2005), pp. 175-190
[CAFFARELLA, 2000]E.P. CAFFARELLA.
“Doctoral dissertation research in educational technology: The themes and trends from 1977 through 1998”.
Educational Media and Technology Yearbook, 25 (2000), pp. 14-25
[CGE, 2002]Professional doctorates, UK Council for Graduate Education, (2002),
[CHANDY et al., 2004]R. CHANDY, P. GOLDER, G. TELLIS.
Historical research in marketing strategy: method myths, and promise.
Cools Tools for Assessing Marketing Strategy Performance,
[CHRISTENSEN, 2006]C.M. CHRISTENSEN.
“The ongoing process of building a theory of disruption”.
The Journal of Product Innovation Management, 23 (2006), pp. 39-55
[CLEARY, 1992]R.E. CLEARY.
“Revisiting the doctoral dissertation in public administration: An examination of the dissertations of 1990”.
Public Administration Review, 52 (1992), pp. 55-61
[CLEARY, 2000]R.E. CLEARY.
“The public administration doctoral dissertation reexamined: An evaluation of the dissertation of 1998”.
Public Administration Review, 60 (2000), pp. 446-455
[DAS and HANFIELD, 1997]A. DAS, R. HANFIELD.
“A meta-analysis of doctoral dissertations in purchasing”.
Journal of Operations Management, 15 (1997), pp. 01-121
[DAY, 1996]G.S. DAY.
“Using the past as a guide to the future: Reflections on the history of the Journal of Marketing”.
Journal of Marketing, 60 (1996), pp. 14-16
[DELLGRAN and HÖJER, 2001]P. DELLGRAN, S. HÖJER.
“Mainstream in contextual: Swedish social work research dissertations and theses”.
Social Work Research, 25 (2001), pp. 243-252
[DENIS and CZELLAR, 1997]J.E. DENIS, S. CZELLAR.
“Les nouvelles directions de recherche en marketing: Une étude comparative France-États Unis 1989-1994”.
Revue Française du Marketing, (1997), pp. 7-29
[DIEZ DE CASTRO, 1995]E.C. DIEZ DE CASTRO.
“Estado de la cuestión: Marketing”.
Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 1 (1995), pp. 107-112
[DIEZ et al., 1990]I. DIEZ, E. PEREZ-DELGADO, M.V. MESTRE.
“La investigación sobre el desarrollo moral a través del International Dissertation Abstracts (1981-1985)”.
Revista de Historia de la Psicología, 11 (1990), pp. 423-428
[EDMONDSON and MCMANUS, 2007]A.C. EDMONDSON, S.E. MCMANUS.
“Methodological Fit in Management Field Research”.
Academy of Management Review, 32 (2007), pp. 1155-1179
[ESTEBAN, 1999]ESTEBAN, A. (1999): “El estado de la investigación de marketing en España”, XI Encuentro de Profesores de Marketing, Valladolid, pp. 25-38.
[ESTEBAN, 2000]A. ESTEBAN.
“La investigación turística en la Universidad Española”.
Estudios Turísticos, (2000), pp. 155-180
[ESTEBAN et al., 1999]ESTEBAN, A., MILLAN, A. Y MOLINA, A. (1999): “Los congresos de AEDEM y su aportación al conocimiento del marketing”, XIII Congreso Nacional y IX Congreso Hispano Francés de AEDEM, Logroño, pp. 287-295.
[FERNÁNDEZ, 2003]A. FERNÁNDEZ, et al.
“Análisis cienciométrico de las tesis doctorales en educación matemática 1976-1998”.
Revista Española de Documentación Científica, 26 (2003), pp. 162-176
[GARCÍA DE LEÓN, 2000]Ma A. GARCÍA DE LEÓN.
“Sobre las tesis doctorales (El caso de las Ciencias Sociales)”.
Sociedad y Utopía, (2000), pp. 51-80
[GARCIA, 1998]GARCIA, R. (1998): “Situación actual y perspectivas futuras del área de marketing en la universidad española”. X Encuentro de profesores de marketing, Santander, pp. 65-180.
[GARRIDO and GUTIERREZ, 1999]GARRIDO, M.J. Y GUTIERREZ, A.M. (1999): “El estado de la investigación en marketing en España. Un análisis del periodo 1990-1995”, Actas de ACEDE 1999, Burgos, cd-rom.
[GAZQUEZ et al., 2003]GAZQUEZ, J.C., SANCHEZ, R. Y SANCHEZ, M. (2003): “Metodología de las publicaciones de marketing: Una aplicación del análisis de citas”, Ponencia del XV Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, Córdoba 24-26 Septiembre, pp. 751-763.
[GEODEKEN and SHOWALTER, 2002]E.A. GEODEKEN, D.E. SHOWALTER.
“Doctoral dissertations in military history”.
Journal of Military History, 66 (2002), pp. 950-964
[GILBERT, 2004]R. GILBERT.
“A framework for evaluating the doctoral curriculum”.
Assessment & Evaluation in Higher Education, 29 (2004), pp. 299-309
[GOY and OKAZAKI, 2003]GOY, A.M. Y OKAZAKI, S (2003): “La investigación en España en comportamiento del consumidor”, Ponencias del XV Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, Córdoba 24-26 Septiembre, pp. 123-136.
[GRADY and O'CONNELL, 1993]M. GRADY, P. O'CONNELL.
“Women in K-12 educational administration: A synthesis of dissertations research”.
Journal of School Leadership, 30 (1993), pp. 59-72
[GUBI et al., 2003]E. GUBI, J.S. ARLBJÓRN, J. JOHANSEN.
“Doctoral dissertations in logistics and supply chain management. A review of Scandinavian contributions from 1990 to 2001”.
International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 33 (2003), pp. 854-885
[GUPTA et al., 2006]S. GUPTA, R. VERNA, L. VICTORIANO.
“Empirical Research Published in Production and Operations Management (1992-2005): Trends and Future Research Directions”.
Production and Operations Management, 15 (2006), pp. 432-448
[HANSON and GRIMMER, 2007]D. HANSON, M. GRIMMER.
“The mix of qualitative and quantitative research in major marketing journals, 1993-2002”.
European Journal of Marketing, 41 (2007), pp. 58-70
[HARMON et al., 1996]H.I. HARMON, C.B. HOWLEY, J.P. SANDERS.
“Doctoral research in rural education and the rural R & D menu”.
Journal of research in rural education, 12 (1996), pp. 68-75
[JACK et al., 2001]ERIC P. JACK, PAUL R. STEPHENS, EVANS, R. JAMES.
“An integrative summary of doctoral dissertation research in quality management”.
Production and Operations Management, 10 (2001), pp. 363-382
[JAFARI and AASER, 1988]J. JAFARI, D. AASER.
“Tourism as the subject of doctoral dissertations”.
Annals of Tourism Research, 15 (1988), pp. 407-429
[JEONG, 2001]WOO-SEOB JEONG.
“Locating information science: Changes in PhD Dissertations during the past three decades”.
Journal of Education for Library and Information Science, 42 (2001), pp. 308-324
[JONES and MONIESON, 1990]D.G.B. JONES, D.D. MONIESON.
“Historical research in marketing: Retrospect and prospect”.
Journal of the Academy of Marketing Science, 18 (1990), pp. 269-278
[KACMAR et al., 2002]K.M. KACMAR, D.I. DONKE-DAMONTE, M. VALLE, J.D. MAHONEY.
“Exploring dissertation process. Outcomes”.
Journal of Management Inquiry, 11 (2002), pp. 317-327
[KERIN, 1996]R.A. KERIN.
“In pursuit of an ideal: The editorial and literary history of the Journal of Marketing”.
Journal of Marketing, 60 (1996), pp. 1-13
[KNIGHT, 1999]G. KNIGHT.
“International service marketing: Review of research, 1980-1998”.
The Journal of Services Marketing, 13 (1999), pp. 347-363
[KRIPPENDOERF, 1980]KRIPPENDOERF, K. (1980): Content analysis: An introduction to its methodology, Sage, Beverly Hills, California. Existe una traducción en español bajo el título, Metodología del análisis de contenido, Teoría y práctica, Paidos, 1990, Barcelona.
[LESTER, 2004]S. LESTER.
“Conceptualizing the practitioner doctorate”.
Studies in Higher Education, 29 (2004), pp. 757-770
[LITTLER and TYNAN, 2005]D. LITTLER, C. TYNAN.
“Where are we and where are we going?. The status and future of research in marketing”.
European Journal of Marketing, 39 (2005), pp. 261-271
[LÓPEZ, 2002]J. LÓPEZ.
“Focos de investigación y escuelas científicas en documentación. La experiencia de las tesis doctorales”.
El profesional de la información, 11 (2002), pp. 46-52
[LOPEZ, 2005]J. LOPEZ, et al.
“La investigación española en documentación informativa a examen en Ibersid 2004. Estado de la cuestión con especial referencia a las tesis doctorales 1976-2004”.
El Profesional de la Información, 14 (2005), pp. 50-57
[LUQUE, 1995]T. LUQUE.
“Líneas de investigación y bases de datos para la investigación”.
Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 1 (1995), pp. 35-50
[LUQUE et al., 1994]T. LUQUE, D.M. FRIAS, G. MARAVER.
“Las escuelas de marketing y los encuentros de profesores universitarios”.
VI Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, pp. 13-25
[MALHOTRA, 1996]N.K. MALHOTRA.
“The impact of the academy of marketing science on marketing scholarship: An analysis of the research published in JAMS”.
Journal of the Academy of Marketing Science, 24 (1996), pp. 291-298
[MALHOTRA et al., 1999]N.K. MALHOTRA, M. PETERSON, S.B. KLEISER.
“Marketing Research: A state-of-the-art. Review and Directions for the Twenty-Firs Century”.
Academy of Marketing Science, 27 (1999), pp. 160-183
[MARTINEZ, 2004]Ma J. MARTINEZ.
“La producción de tesis doctorales sobre temas publicitarios 1971-2001”.
Documentación de las Ciencias de la Información, 27 (2004), pp. 237-267
[McCURDY and CLEARY, 1984]H.E. McCURDY, R.E. CLEARY.
“Why Can't We Resolve the Research Issue in Public Administration?”.
Public Administration Review, 44 (1984), pp. 49-55
[MESTRE and PÉREZ-DELGADO, 1991]V. MESTRE, E. PÉREZ-DELGADO.
“La psicología en España a través de las tesis doctorales sobre psicología en las universidades españolas”.
Revista de Historia de la Psicología, 12 (1991), pp. 59-72
[MEYER-ARENDT, 2000]K.J. MEYER-ARENDT.
“Commentary: Tourism geography as the subject of North American Doctoral dissertations and Master's theses. 1951-98”.
Tourism Geographies, 2 (2000), pp. 140-156
[MORALEJO, 2000]Ma R. MORALEJO.
“Las tesis doctorales de las universidades españolas. Control bibliográfico y acceso”.
Revista General de Información y Documentación, 10 (2000), pp. 235-243
[NELSON and COOROUGH, 1994]J. NELSON, C. COOROUGH.
“Content analysis of the PhD versus EDD dissertations”.
Journal of Experimental Education, 62 (1994), pp. 158-168
[NEVETT, 1991]T. NEVETT.
“Historical investigation and the practice of marketing”.
Journal of Marketing, 55 (1991), pp. 13-23
[ORERA, 2003]L. ORERA.
“Bibliotecas digitales de tesis doctorales: metodología para su planificación”.
Boletín de la Asociación Andaluza de Bibliotecarios, 72 (2003), pp. 55-72
[ORTEGA, 2003]E. ORTEGA.
“Percepción de los estudios master y de doctorado en las áreas de administración de empresas y marketing antes de la convergencia europea de enseñanza superior”.
Ponencias académicas del VI Forum Internacional, pp. 285-307
[ORTEGA et al., 2003]E. ORTEGA, B. RODRIGUEZ, F. COBO.
“La investigación del turismo a través de las tesis doctorales. Un análisis comparativo entre España, Estados Unidos y Francia”.
Investigación y Estrategias Turísticas, pp. 65-89
[PONCE DE LEÓN et al., 1998]A. PONCE DE LEÓN, E. GARGALLO, E. LOZA.
“Análisis de las tendencias en las tesis doctorales en educación física. Curso 1980/81 a 1995/96”.
Apuntes. Educación Física y Deportes, (1998), pp. 104-108
[REMENYI and MONEY, 2002]D. REMENYI, A. MONEY.
“When is a doctoral dissertations ready for submission?”.
Irish Journal of Management, 23 (2002), pp. 111-115
[RODENES et al., 2000]M. RODENES, R. CHISMOL, M.D. ARANGO.
“Un informe sistemático para realizar la tesis doctoral”.
Psicothema, 2 (2000), pp. 474-478
[SANCHEZ et al., 1992]I. SANCHEZ, Ma J. ROMERA, R. SAEZ.
“Estudio de las metodologías de investigación de las tesis doctorales sobre educación multicultural recogidas en el Dissertation Abstracts International 1985-1990”.
Bordon, 44 (1992), pp. 119-123
[SANCHIS, 2001]J.R. SANCHIS.
“Dirección Estratégica: estado actual y temas de investigación”.
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, (2001), pp. 77-107
[SHAH and GORLEY, 2006]S. SHAH, K. GORLEY.
“Building better theory by bridging the quantitative-qualitative divide”.
Journal of Management Studies, 43 (2006), pp. 1823-1837
[SHETH, 2007]J.N. SHETH.
“Emerging research opprtunities for doctoral students in B-to-B Marketing”.
Journal of Business-to-Business Marketing, 14 (2007), pp. 13-22
[SHRIVASTAVA and LIM, 1989]P. SHRIVASTAVA, G. LIM.
“A Profile of Doctoral Dissertations in Strategic Management: A Note”.
Journal of Management Studies, 26 (1989), pp. 531-540
[SILVERMAN and MANSON, 2003]S. SILVERMAN, M. MANSON.
“Research on Teaching in Physical Education Doctoral Dissertations: A Detailed Investigation of Focus, Methods, and Analysis”.
Journal of Teaching in Physical Education, 22 (2003), pp. 280-297
[STOCK, 2001]J.R. STOCK.
“Doctoral research in logistics and logistics-related areas 1992-1998”.
Journal of Business Logistics, 22 (2001), pp. 125-156
[STOCK and LUHRSEN, 1993]J.R. STOCK, D.A. LUHRSEN.
“Doctoral research in logistics-related areas 1987-1991”.
Journal of Business Logistics, 14 (1993), pp. 197-210
[THOMPSON, 2002]P. THOMPSON.
“Manifestación de la intertextualidad en las tesis doctorales”.
Revista Canaria de Estudios Ingleses, (2002), pp. 97-114
[URRUTIA, 1993]J. URRUTIA.
“La investigación española en Economía”.
Política Científica, (1993), pp. 41-47
[VALERIUS and MACKAY, 1993]L. VALERIUS, K. MACKAY.
“A decade of doctoral dissertations in recreation, parks, and leisure studies departments: 1980-1990”.
Schole: A Journal of Leisure Studies and Recreation Educations, 8 (1993), pp. 61-68
[VALLET et al., 2002]T. VALLET, M. FRASQUET, I. GIL, A. MOLLA.
“La producción científica sobre distribución comercial en España 1990-2000”.
[VAZQUEZ, 1990]R. VAZQUEZ.
“El estado actual de la investigación en marketing”.
Investigación y Marketing, (1990), pp. 85-92
[VAZQUEZ, 1994]VAZQUEZ, R. (1994): “Líneas de investigación en marketing”, Precongreso AEDEM 1994, no publicado, Cáceres.
[VAZQUEZ, 1999]R. VAZQUEZ.
“Evaluación de la investigación científica”.
Metodologías de la Investigación en Marketing y Dirección de Empresas, pp. 393-422
[YAGUE and MUGICA, 1993]YAGUE, M.J. Y MUGICA, J.M. (1993): “La evaluación del desarrollo del conocimiento en marketing: El análisis de citas”, V Encuentro de Profesores de Marketing, Sevilla, pp. 573-583.