The purpose of this study was to investigate the adaptation of older adults, to online learning and artificial intelligence.
Material and methods210 older adults (109 women; 101 men) aged 65 and over, were included. Hodkinson Mental Test, Online Learning Readiness Scale (OLRS) and Artificial Intelligence Anxiety Scale (AIAS) were used in evaluation. Older adults with 6 score and above in Hodkinson Mental Test, in which their cognitive level was evaluated, were included. Older adults were stratified according to their gender and age (Group I: 65–70 years; Group II: 71–75 years; Group III: 76 years and over).
ResultsIn comparison analysis between age groups, there was a significant difference in the total score and all subdimensions of OLRS in favor of Group I (p<0.05), and in the total score and all subdimensions of AIAS (p<0.05). When analyzed according to gender, “The computer/Internet self-efficacy” subdimension of OLRS was significantly higher in male older adults (p<0.05). “Learning” subdimension of AIAS was significantly higher in female older adults (p<0.05).
ConclusionWith increasing age in older adults, the readiness for online learning decreases and the level of artificial intelligence anxiety increases. There is no difference between male and female older adults in the readiness for online learning and artificial intelligence anxiety levels, and it is moderate in both genders. In this context, we think that information about online and artificial intelligence applications for older adults would be beneficial.
El propósito de este estudio fue investigar la adaptación de los adultos mayores al aprendizaje en línea y la inteligencia artificial.
MétodosSe incluyeron 210 adultos mayores (109 mujeres y 101 hombres) de 65 años y más. En la evaluación se utilizaron el Hodkinson Mental Test, la Online Learning Readiness Scale (OLRS) y la Artificial Intelligence Anxiety Scale (AIAS). Se incluyeron adultos mayores con puntuación de 6 y más en el Hodkinson Mental Test, en el que se evaluó su nivel cognitivo. Los adultos mayores fueron estratificados según su género y su edad (Grupo I: 65-70 años; Grupo II: 71-75 años; Grupo III: 76 años y más).
ResultadosEn el análisis comparativo entre grupos de edad hubo una diferencia significativa en la puntuación total y en todas las subdimensiones de OLRS a favor del Grupo I (p<0,05), y en la puntuación total y en todas las subdimensiones de AIAS (p<0,05). Cuando se analizó según el género, la subdimensión «La autoeficacia en computadora/Internet» de la OLRS fue significativamente mayor en los adultos mayores masculinos (p<0,05). La subdimensión «aprendizaje» de AIAS fue significativamente mayor en las mujeres adultas mayores (p<0,05).
ConclusionesA medida que aumenta la edad en las personas mayores, la disposición para el aprendizaje en línea disminuye y el nivel de ansiedad por la inteligencia artificial aumenta. No hay diferencia entre los niveles de preparación para el aprendizaje en línea y de ansiedad ante la inteligencia artificial de hombres y mujeres, y es moderada en ambos géneros. En este contexto, creemos que sería beneficiosa la información sobre aplicaciones en línea y de inteligencia artificial para personas mayores.
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