metricas
covid
Buscar en
Revista de Psicodidáctica (English Edition)
Toda la web
Inicio Revista de Psicodidáctica (English Edition)
ISSN: 2530-3805

Revista de Psicodidáctica is a six-monthly journal for teachers and researchers, published since 1996, founded and directed by Alfredo Goñi Grandmontagne for twelve years. The journal was first published on-line in 2010.This is a subscription journal, as such that the authors do not pay for the evaluation or its publication. After the final acceptance of the article, the authors may send, within a period of one month, a version of the article in a different language from the initial one; in Spanish, Basque, or other language, if it has initially been submitted in English. And if the article was submitted in Spanish, the second version should be in English.Over recent years it has gradually increased its impact factor in various databases, both in the Spanish and in the international scopes. The Journal publishes scientific works conducted in accordance with the strictest scientific principles which contribute to the advance of scientific knowledge in the field in which psychology and didactics meet and overlap. In particular, it focuses on the meeting of educational psychology and the didactics of different subjects (language, literature, mathematics, social science, experimental science, physical expression, musical expression and plastic expression, etc.).

Ver más

Indexada en:

SSCI (ISI), Francis, Zeitschriften-datenbank, Cindoc (ISOC), Cirbic, Psicodoc, Psedisoc, Ccuc, Redalyc, Latindex, Rebiun, Compludoc, Google Scholar, Cbuc, Scopus, IRESIE.

Ver más

Síguenos:

Factor de impacto

El factor de impacto mide la media del número de citaciones recibidas en un año por trabajos publicados en la publicación durante los dos años anteriores.

© Clarivate Analytics, Journal Citation Reports 2022

Ver más
Factor de impacto 2023
3,8
Citescore

CiteScore mide la media de citaciones recibidas por artículo publicado.

Ver más
Citescore 2023
6,6
SJR

SJR es una prestigiosa métrica basada en la idea de que todas las citaciones no son iguales. SJR usa un algoritmo similar al page rank de Google; es una medida cuantitativa y cualitativa al impacto de una publicación.

Ver más
SJR 2023
0,938
SNIP

SNIP permite comparar el impacto de revistas de diferentes campos temáticos, corrigiendo las diferencias en la probabilidad de ser citado que existe entre revistas de distintas materias.

Ver más
SNIP 2023
1,752
Ver más métricas
Ocultar
Número
Vol. 29. Núm. 2.
Páginas 97-204 (julio - diciembre 2024)
Efficacy of a multi-risk internet prevention program: Safety.net
J. Ortega-Barón, J.M. Machimbarrena, A. Díaz-López, V. Caba-Machado, B. Tejero, J. González-Cabrera
Rev Psic. 2024;29:97-106
Acceso a texto completo
Artículo abierto
Academic pathways: The role of engagement as a mediator in the decision to drop out or stay at university
Celia Galve-González, Ana B. Bernardo, José Carlos Núñez
Rev Psic. 2024;29:130-8
Acceso a texto completo
Artículo abierto
Using profile analysis and ROC curves to examine the relationship between perfectionism and academic self-efficacy in secondary school students
Andrea Fuster-Rico, María Vicent, Carolina Gonzálvez, María Pérez-Marco, Lucía Granados-Alós, Raquel Suriá
Rev Psic. 2024;29:139-46
Acceso a texto completo
Artículo abierto
Active break as a tool for improving attention in the educational context. A systematic review and meta-analysis
Eduardo Melguizo-Ibáñez, Félix Zurita-Ortega, Gabriel González-Valero, Pilar Puertas-Molero, Pedro Tadeu, José Luis Ubago-Jiménez, José Manuel Alonso-Vargas
Rev Psic. 2024;29:147-57
Acceso a texto completo
Artículo abierto
Do perceived motor competence and physical literacy mediate the association between actual motor competence and physical activity engagement?
Nuria Ortega-Benavent, Cristina Menescardi, Jaime Cárcamo-Oyarzún, Isaac Estevan
Rev Psic. 2024;29:158-65
Acceso a texto completo
Artículo abierto
On the role of non-linguistic rhythm skills in the early stages of formal learning to read
Nieves Valencia-Naranjo, Nuria Calet, María Auxiliadora Robles-Bello, Nicolás Gutiérrez-Palma
Rev Psic. 2024;29:166-75
Acceso a texto completo
Artículo abierto
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos