Journal Information
Issue
Vol. 23. Issue S2.Áreas Emergentes de la Educación Química [Naturaleza de la Química: Historia y Filosofía de la Química]
Pages 244-326 (May 2012)
Editorial
Filosofía de la química o historia y filosofía de la ciencia como guía para comprender el desarrollo de la química1
Mansoor Niaz
Educación Química. 2012;23 Supl 2:244-7
Open access
Algunas características clave de los modelos científicos relevantes para la educación química
Agustín Adúriz-Bravo
Educación Química. 2012;23 Supl 2:248-56
Open access
Presentation of Origin of the Covalent Bond in Turkish General Chemistry Textbooks: A History and Philosophy of Science Perspective
Bayram Coştu, Mansoor Niaz
Educación Química. 2012;23 Supl 2:257-64
Open access
Using the Origin of Chemical Ideas to Enhance an Understanding of the Chemistry of Air: Issues and Challenges for including mathematics in the teaching and learning of chemistry
Kevin C. de Berg
Educación Química. 2012;23 Supl 2:265-70
Open access
De la construcción del conocimiento científico a su enseñanza. Distintas explicaciones sobre la estructura del benceno
Andrea Soledad Farré, María Gabriela Lorenzo
Educación Química. 2012;23 Supl 2:271-9
Open access
El Congreso de Karlsruhe. Los inicios de una comunidad científica
Rómulo Gallego Badillo, Adriana Patricia Gallego Torres, Royman Pérez Miranda
Educación Química. 2012;23 Supl 2:280-9
Open access
Understanding stoichiometry: Towards a history and philosophy of chemistry
Mansoor Niaz, Luis A. Montes
Educación Química. 2012;23 Supl 2:290-7
Open access
La naturaleza de la química
José Antonio Chamizo, Daniela Castillo, Irys Pacheco
Educación Química. 2012;23 Supl 2:298-304
Open access
Chemistry: Why the Subject is Difficult?
L. Cardellini
Educación Química. 2012;23 Supl 2:305-10
Open access
Relationships among cognitive and emotional knowledge of teaching quantum chemistry at university level
Kira Padilla, Jan H. Van Driel
Educación Química. 2012;23 Supl 2:311-26
Open access