metricas
covid
Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología Assessing dual language learners of Spanish and English: Development of the QUIL...
Journal Information
Vol. 41. Issue 4.
Pages 183-196 (October - December 2021)
Share
Share
Download PDF
More article options
Visits
49
Vol. 41. Issue 4.
Pages 183-196 (October - December 2021)
Review article
Assessing dual language learners of Spanish and English: Development of the QUILS: ES
Evaluación de los estudiantes bilingües de español e inglés: Desarrollo de QUILS: ES
Visits
49
Jill de Villiersa,
Corresponding author
jdevilli@smith.edu

Corresponding author.
, Aquiles Iglesiasb, Roberta Golinkoffb, Kathy Hirsh-Pasekc, Mary Sweig Wilsond, Ratna Nandakumarb
a Smith College, United States
b University of Delaware, United States
c Temple University, United States
d University of Vermont, United States
This item has received
Article information
Abstract
Full Text
Bibliography
Download PDF
Statistics
Figures (5)
Show moreShow less
Tables (4)
Table 1. The four subtests in each of the three areas (vocabulary, syntax, and process).
Table 2. Composition of the norming sample for the QUILS: ES.
Table 3. Concurrent validity with the BESOS.
Show moreShow less
Abstract
Introduction and objectives

Developing a language screener for Dual Language Learners presents numerous challenges. We discuss possible solutions for theoretical and methodological problems often encountered in the development of such a test and illustrate possible solutions using a newly developed language screener for Dual Language Learners.

Materials and methods

The process for developing, validating and norming the screener is also offered as a potential model for the development of other assessments for Dual Language Learners throughout the world. The twelve types of subtests are in three categories: Vocabulary, Syntax, and Process.

Results and conclusions

Results from the Tryout and Norming phase on 362 Dual Language Learners aged 3–5;11 years are presented, together with the results of item selection via IRT, validity, and reliability testing. The advantage of using Best Scores is highlighted as a useful measure to identify children who are at risk for language difficulties that will impact their academic success. Importantly, knowledge is found to be distributed across the languages.

Keywords:
Screener
Process
Distributed knowledge
Best scores
Pre-school
Dual language learners
Resumen
Introducción y objetivos

Desarrollar un evaluador del lenguaje para estudiantes bilingües presenta numerosas dificultades. Abordamos las posibles soluciones para problemas teóricos y metodológicos que se encuentran a menudo en dichas pruebas, e ilustramos las posibles soluciones utilizando un evaluador recientemente desarrollado para estudiantes bilingües.

Materiales y métodos

El proceso de desarrollo, validación y normalización del evaluador se ofrece también como un modelo potencial para el desarrollo de otras evaluaciones de estudiantes bilingües a nivel mundial. Los 12 tipos de subpruebas se reúnen en tres categorías: vocabulario, sintaxis y proceso.

Resultados y conclusiones

Se presentan los resultados de la fase de prueba y normalización en 362 estudiantes bilingües de tres a cinco; 11 años, junto con los resultados de la selección de ítems a través de las pruebas de IRT, validez y fiabilidad. La ventaja de utilizar las mejores puntuaciones destaca como medida útil para identificar a los niños con riesgo de dificultades lingüísticas, las cuales repercutirán en su éxito académico. De manera notable, se ha detectado que el conocimiento se distribuye entre los idiomas.

Palabras clave:
Evaluador
Proceso
Distribución del conocimiento
Mejores puntuaciones
Preescolar
Estudiantes bilingües

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos