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Vol. 41. Núm. 4.
Páginas 183-196 (octubre - diciembre 2021)
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Vol. 41. Núm. 4.
Páginas 183-196 (octubre - diciembre 2021)
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Assessing dual language learners of Spanish and English: Development of the QUILS: ES
Evaluación de los estudiantes bilingües de español e inglés: Desarrollo de QUILS: ES
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Jill de Villiersa,
Autor para correspondencia
jdevilli@smith.edu

Corresponding author.
, Aquiles Iglesiasb, Roberta Golinkoffb, Kathy Hirsh-Pasekc, Mary Sweig Wilsond, Ratna Nandakumarb
a Smith College, United States
b University of Delaware, United States
c Temple University, United States
d University of Vermont, United States
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Table 1. The four subtests in each of the three areas (vocabulary, syntax, and process).
Table 2. Composition of the norming sample for the QUILS: ES.
Table 3. Concurrent validity with the BESOS.
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Abstract
Introduction and objectives

Developing a language screener for Dual Language Learners presents numerous challenges. We discuss possible solutions for theoretical and methodological problems often encountered in the development of such a test and illustrate possible solutions using a newly developed language screener for Dual Language Learners.

Materials and methods

The process for developing, validating and norming the screener is also offered as a potential model for the development of other assessments for Dual Language Learners throughout the world. The twelve types of subtests are in three categories: Vocabulary, Syntax, and Process.

Results and conclusions

Results from the Tryout and Norming phase on 362 Dual Language Learners aged 3–5;11 years are presented, together with the results of item selection via IRT, validity, and reliability testing. The advantage of using Best Scores is highlighted as a useful measure to identify children who are at risk for language difficulties that will impact their academic success. Importantly, knowledge is found to be distributed across the languages.

Keywords:
Screener
Process
Distributed knowledge
Best scores
Pre-school
Dual language learners
Resumen
Introducción y objetivos

Desarrollar un evaluador del lenguaje para estudiantes bilingües presenta numerosas dificultades. Abordamos las posibles soluciones para problemas teóricos y metodológicos que se encuentran a menudo en dichas pruebas, e ilustramos las posibles soluciones utilizando un evaluador recientemente desarrollado para estudiantes bilingües.

Materiales y métodos

El proceso de desarrollo, validación y normalización del evaluador se ofrece también como un modelo potencial para el desarrollo de otras evaluaciones de estudiantes bilingües a nivel mundial. Los 12 tipos de subpruebas se reúnen en tres categorías: vocabulario, sintaxis y proceso.

Resultados y conclusiones

Se presentan los resultados de la fase de prueba y normalización en 362 estudiantes bilingües de tres a cinco; 11 años, junto con los resultados de la selección de ítems a través de las pruebas de IRT, validez y fiabilidad. La ventaja de utilizar las mejores puntuaciones destaca como medida útil para identificar a los niños con riesgo de dificultades lingüísticas, las cuales repercutirán en su éxito académico. De manera notable, se ha detectado que el conocimiento se distribuye entre los idiomas.

Palabras clave:
Evaluador
Proceso
Distribución del conocimiento
Mejores puntuaciones
Preescolar
Estudiantes bilingües

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