Información de la revista
Editorial
Progresiones de aprendizaje: promesa y potencial
Vicente Talanquer
Educación Química. 2013;24:362-4
Open access
Emergent totopics on chemistry education [learning progressions in chemistry]
A learning progression towards understanding chemical change
Philip Johnson
Educación Química. 2013;24:365-72
Open access
A novel approach for investigating students’ learning progression for the concept of phase transitions
Mei-Hung Chiu, Wen-Lung Wu
Educación Química. 2013;24:373-80
Open access
Learning progressions as a guide for developing meaningful science learning: A new framework for old ideas
Shawn Y. Stevens, Namsoo Shin, Deborah Peek-Brown
Educación Química. 2013;24:381-90
Open access
Sustancias en el agua: progresiones de aprendizaje para diseñar intervenciones curriculares
Iván Salinas, Beth A. Covitt, Kristin L. Gunckel
Educación Química. 2013;24:391-8
Open access
What learning progressions on carbon-transforming processes tell us about how students learn to use the laws of conservation of matter and energy
Joyce M. Parker, Elizabeth X. de los Santos, Charles W. Anderson
Educación Química. 2013;24:399-406
Open access
Mapping student understanding in chemistry: The perspectives of chemists
Jennifer Claesgens, Kathleen Scalise, Angelica Stacy
Educación Química. 2013;24:407-15
Open access
Difficulties of items related to energy and matter: Implications for learning progression in high school chemistry
Xiufeng Liu
Educación Química. 2013;24:416-22
Open access
Reseña-review
Teaching Chemistry -A Studybook: A Practical Guide and Textbook for Student Teachers, Teacher Trainees and Teachers
Andoni Garritz
Educación Química. 2013;24:423-5
Open access
Profesores al día [química inorgánica]
Ferredoxinas
Daniela Franco Bodek, Silvia E. Castillo Blum
Educación Química. 2013;24:426-30
Open access
Didáctica de la química
Self-explaining and its Use in College Chemistry Instruction
Adrián Villalta-Cerdas, Santiago Sandi-Urena
Educación Química. 2013;24:431-8
Open access
Una secuencia de enseñanza/aprendizaje para los conceptos de sustancia y reacción química con base en la Naturaleza de la Ciencia y la Tecnología
Andoni Garritz, Plinio Sosa, Gisela Hernández-Millán, Norma Mónica López-Villa, Elizabeth Nieto-Calleja, Flor de María Reyes-Cárdenas, César Robles Haro
Educación Química. 2013;24:439-50
Open access
Para quitarle el polvo